måndag 14 september 2015

Megan Nielsen - Erin maternity skirt





Megan Nielsens Erin. En gravid-pennkjol för trikåtyg. Overlocken fick verkligen komma till sin rätta! Jag är så väldigt nöjd med den maskinen. Dessutom använde jag tvillingnål till fållarna, och jag är barnsligt förtjust i hur bra de ser ut. Enligt mönstret syr man en kanal för resåren först, och sen trär man in resårbandet. Men med overlocken tycker jag det är mycket smidigare att (med uppfälld kniv så inte resåren tar skada) sy fast resåren i ena kanten, sen vika in den i kjolen, och sy från rätsidan utmed undre resårkanten med tvillingnål. Kjolen har också 20 cm resårband fastsydd i sidsömmen, så den blir rynkad. Himla praktiskt, och jag gillar verkligen trikå-pennkjol på gravidmage. Bekvämt utan att vara bylsigt eller fladdrigt. Och även om en kjollängd är lätt att justera själv gillar jag att den är lagom lång från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar