fredag 14 augusti 2015

Soho och Manhattan blus







Soho och Manhattan från See Kate Sew.

Det finns flera blusar från See Kate Sew som jag är sugen på att sy just nu. Jag tycker de flesta av hennes mönster ser ut att vara anpassade för mindre kurviga personer, som passar i kläder som inte är figursydda, eller för gravida. Eftersom jag nu är gravid så ser jag det som att min tur äntligen har kommit att passa i de här söta blusarna. 

Jag började med Soho och Manhattan. Är inte säker på att jag gillar matchande mor-dotter-kläder. Men jag gjorde dem eftersom det var klädbrist till midsommar och då passade de rätt bra. Blusen var också längre på A till midsommar än vad den är nu, vill jag minnas.

De är sydda i ett bomullstyg från tyg.se. Lite för grovt egentligen. Blusens överdel och ärm är helt fodrad, och fallet skulle ha blivit mycket bättre med tunnare tyg. Tror jag ska göra om den här i svart voile jag har liggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar