fredag 29 augusti 2014

Moneta och Stella

Stella från Jenny Hellströms Sy! Urban collection med 2,5 cm fba. Smalrandigt svart-vitt tyg från Stoff och Stil. Något kortare än originalet på grund av tygbrist. Den här gången blev ärmarna bra, eftersom jag inte satte i resår, som sist. Jag höjde även urringningen något.

Colette patterns Moneta är utgångspunkten för den långärmade vinröda tröjan. Förlängde armarna och kroppen, samt gjorde framringningen djupare än nacken. Satte mudd i alla fållar, det blev bra. Krossad sammet och vanlig mudd från Stoff och Stil.

Har kommit fram till ett par mönster för t-shirtar som jag är nöjd med nu, efter mycket ritande och testande. Neder-fållen på t-shirtarna har varit särskilt svår efter fba men nu är den bra. Och alla dessa skills är jag evigt tack skyldig Sew your boats grundliga instruktioner!

Så nu har jag något att uppträda i om jag rymmer med cirkusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar