lördag 25 augusti 2018

Vertices Unite av Stephen West

Sticklusten är återfunnen efter 4 månader av intensiv värmebölja! Här är projektet jag sist gjorde färdigt, någon gång i maj:



Vertices Unite av Stephen West. Roligt konstruerat mönster som består av flera främst icke rätvinkliga trianglar och fyrkanter i rätstickning. De monteras inte på slutet utan man stickar ihop dem vartefter. Den avslutas med en icord runtom (som jag inte fick med på bild innan jag gav bort den). Påminner om Martine Behms mössa Langfield i den smarta konstruktionen, och i att de är rätstickade. Jag tänkte också ursprungligen sticka dessa två som en matchande kombo. Mössan blev dock varken snygg eller matchande i det Crazy Zauberball-garn jag valde (Martes), och sjalen lite för liten för min smak. Men Daniella kom förbi och tyckte den såg fin ut. Hon passade i den så hon fick den. Garnerna är jag dock väldigt förtjust i. Det är ett vitt/brunt garn som jag köpte på Lofoten förra året, sen ullrester från vantar, det är Rauma och Kampes. Stickad på 2,5 mm rundsticka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar